Contents

עדכון למועד הפקת קבלות באמצעות תוכנה המאפשרת התממשקות עם מערכת התרומות הדיגיטלית 

נבקש לעדכן כי רשות המיסים פרסמה הודעה לפיה החליטה לדחות את המועד שהחל ממנו יתבקשו מוסדות ציבור בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה להנפיק קבלות לתורמים באמצעות תוכנה המאפשרת התממשקות עם מערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המיסים ל- 1.1.2026. 

בהקשר לכך, נזכיר כי כחלק מתהליכי שיפור השירות לציבור, ומתוך מחויבות לשמור על זכויותיהם של ציבור משלמי המיסים במדינת ישראל, השיקה רשות המיסים בסוף 2023 מערכת דיגיטלית לניהול מידע בנוגע לתרומות, אשר תאפשר לתורמים למצות את זכותם לזיכוי במס בקלות ובמהירות. המערכת מקצה מספר רישום ייחודי לכל קבלה בגין תרומה המופקת מהתוכנה הממוחשבת של העמותה ומעבירה בצורה אוטומטית את פרטי הקבלה לרשות המיסים. מספר הרישום הייחודי יופיע על הקבלה בגין תרומה בנוסף למספר האסמכתא. פרטי הקבלה נשמרים באזור האישי של התורם  ויוכלו לשמש אותו לצורך ביצוע תיאום מס דוח להחזר מס ובעתיד אף לצורך זיכוי אוטומטי על ידי המעסיק. כמו כן, בכוונת רשות המסים בעתיד להשתמש במידע שבמערכת על מנת ליזום מהלכים של פנייה מרוכזת לתורמים שלא מימשו את ההטבה באמצעות "מעטפות ירוקות".

באפריל 2024 הודיעה רשות המיסים כי החל מיום 1.1.2025 יתבקשו עמותות המחזיקות באישור לפי סעיף 46 להנפיק את הקבלות לתורמים באמצעות תוכנה להפקת קבלות על תרומות המאפשרת התממשקות למערכת התרומות הדיגיטלית. כעת, כאמור, נדחה המועד שהחל ממנו יתבקשו עמותות להנפיק קבלות באמצעות תוכנה כאמור ל-1.1.2026.