article banner
מבזק מס 16/2021

הקלות בחלוקת דיבידנד מרווחים כלואים - חוק ההסדרים

הקלות מחלוקת דיבידנטים מרווחים כלואיים - חוק ההסדרים

אנחנו מתכבדים להביא לידיעתכם מידע בדבר הקלות צפויות בשיעור המס שיחול בחלוקת "רווחים כלואים" כפי שמובאת במסגרת הצעה חוק ההסדרים לתוכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, שאושר לאחרונה על ידי הממשלה (להלן: "חוק ההסדרים").

כזכור, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, חברות שסווגו כמפעל מאושר ומפעל מוטב, זכו ליהנות מפטור ממס חברות על הכנסותיהן החייבות, בכפוף כי הכנסות אלו לא יחולקו כדיבידנד לבעלי המניות וישמשו את החברה לצרכיה. עם זאת, במידה וחברה בחרה לחלק את אותה הכנסה חייבת שהופטרו כדיבידנד, החברה תהיה חייבת לשלם את מס החברות שהופטרה ממנו, בהתאם לשיעור המס שהיה חל בשנת התהוות ההכנסה החייבת שהופטרו ממס.

במסגרת חוק ההסדרים יש כוונה לעודד את החברות שצברו את אותן הכנסות שזכו לכינוי "רווחים כלואים" לחלקם כדיבידנד לבעלי המניות וליהנות מהפחתה של שיעור מס החברות (בדומה למבצע דומה שנערך לפני מספר שנים). שיעור ההפחתה יחושב בהתאם לנוסחה שפורסמה ויחושב כפונקציה של סכום הרווחים שהחברה תבחר לחלק.

בנוסף, על מנת לעודד את החברות להצטרף להוראת השעה ולחלק את הרווחים הכלואים כדיבידנד, נכללה במסגרת חוק ההסדרים הצעה לבטל את האפשרות של אותן חברות לבחור שלא לייחס חלק מהדיבידנד גם לאותן הכנסות פטורות, בשנים הרלוונטיות.

חשוב לזכור כי ההקלה היה רק בשיעור מס החברות בו חבה החברה, יש לבחון גם את שיעור ניכוי המס במקור שיחול על הדיבידנד.

אנחנו נשמח לבחון יחד אתכם את עמידתכם בקריטריונים הנדרשים במסגרת הצעת החוק.