Contents

נבקש לעדכן כי בהתאם לפרסום של רשות המיסים החל מיום 1.1.2025 יתבקשו[1] מוסדות ציבור שהינם בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודה להנפיק את הקבלות לתורמים וזאת באמצעות תוכנה להפקת קבלות על תרומות המאפשרת התממשקות למערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המיסים. 

המערכת מקצה מספר רישום ייחודי לכל קבלה בגין תרומה המופקת מהתוכנה הממוחשבת של העמותה ומעבירה בצורה אוטומטית את פרטי הקבלה לרשות המיסים. מספר הרישום הייחודי יופיע על הקבלה בגין תרומה בנוסף למספר האסמכתא. פרטי הקבלה נשמרים באזור האישי של התורם ויוכלו לשמש אותו לצורך ביצוע תיאום מס. 

כיצד עמותה מתחברת למערכת הדיגיטלית? 

ראשית, על העמותה להירשם לשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים. לאחר מכן ניתן לקבל מספר רישום ייחודי לכל קבלה המופקת באמצעות תוכנה המיועדת להפקת קבלות בגין תרומות המחוברת לשירותי המיסים. 

מומלץ לעמותות המחזיקות באישור לפי סעיף 46 לפנות ליצרן התוכנה או הפלטפורמה הדיגיטלית המשמשת אותם להפקת קבלות, ולוודא כי הם ביצעו את תהליך התממשקות מול המערכת הדיגיטלית וכי הגרסה שבה משתמשת העמותה היא הגרסה העדכנית.
 
[1] יובהר, כי הנושא אמור לעבור בחקיקה; לאור העובדה שהחקיקה עדיין לא עברה משתמשת רשות המיסים בנוסח "יתבקשו" ולא יתחייבו. יחד אם זאת, המלצתנו היא להיערך למודול זה – שכן הוא אמור לסייע הן לעמותה והן לתורם ברישום, במעקב וקבלת זיכוי מס. 

להודעת רשות המיסים

לשאלות ותשובות בעניין שפרסמה רשות המיסים